Proizvodnja i plasman vina više nemaju veze sa vinom, već marketingom

vinska panel diskusija

Bocu vina prodaje priča o vinu

Činjenica je da se vinska industrija na svetskom nivou brzo razvija i da se na tržištu mogu naći kvalitetna vina iz ne tako poznatih vinskih zemalja. Dok je pre 30 godina 60% svetske proizvodnje vina činila Italija i Francuska, danas je to već cela Evropa, što znači da su i druge zemlje starog kontinenta uložile u svoj vinski sektor i našle svoje mesto na svetskom tržištu. Šta prati vrtoglav rast svetske, a u našem slučaju evrpske proizvodnje vina i koliku ulogu ima sam marketing u potrošnji i potražnji vina, saznali smo na 6. Festivalu šumadijskih vina.

U okviru kompleksa Kraljev podrum Kraljeve vinarije podno Oplenca u Topoli, pored zanimljive ponude izlagača regionalnih vinarija, među kojima je bilo i mladih vinara, posebnu pažnju privukla je panel diskusija na temu ‘marketing, prodaja i menadžment u industriji vina’ o kojoj su govorili upravo Italijani.

‘Vinski biznis postaje biznis odnosa sa potrošačima’

vino

Potrošače privlači vino sa pričom

„Danas celokupna proizvodnja i plasman vina ima najmanje veze sa vinom! Nećete pobediti na tržištu kvalitetom vina koliko kompletnom ponudom; doživljajem i pričom koje vaše vino prezentuje potrošaču. Vinski biznis postoje biznis odnosa sa potrošačima“, rekao je dr Alberto Matiači (Alberto Mattiacci), profesor marketinga Univerziteta u Rimu u svom video obraćanju slušaocima.

Danas marketing u vinu čini etiketa na boci, pristup ciljanoj grupi, dizajn ambalaže, a čini se najviše ‘priča’ koju neko vino ima, a koja se najviše prezentuje putem vinskog turizma, ali i putem medija, socijalnih mreža i drugo. Zato profesor Matiači savetuje sve vinare i buduće mlade vinare da ‘ulažu u digitalne tehnologije’.

Istorija u boci

otavio

Otavio Kađano de Acevedo: ″Morate da odgovorite na nekoliko pitanje pre nego što nastupite na nekom sajmu″

Iako Srbija ima vinsku tradiciju koja datira još iz doba Nemanjića i cara Dušana, a poseban procvat doživljava sa kraljem Petrom I Karađorđevićem, srpsko vinarstvo, a naročito one iz poznate srpske Toskane – Šumadije, tek je na počecima prepoznatiljivosti na svetskom tržištu. O uspesima srpskih vinarija svedoče mnoge nagrade i priznanja na svetskim takmičenjima i sajmovima. Generalni direktor Federvinija, italijanske industrijske federacije proizvođača, izvoznika i uvoznika vina i bezalkoholnih pića Otavio Kađano de Acevedo (Ottavio Cagiano de Azevedo) kaže ‘da treba da razmislimo o istoriji koja treba da obogati našu bocu vina’ i da ako želimo da se predstavimo na svetskim sajmovima vina treba da odgovorimo na nekoliko pitanja.

„Ako se odlučite za izvoz – da li znate koji deo tržišta vaše vino pokriva? Koliko poznajete to tržište i da li ste dovoljno kompetentni da pristupite tom tržištu, kao i to da li imate mogućnosti da razvijete logistiku ukoliko vam to bude traženo – na ova pitanja treba da imate odgovore pre nego što počenete da se promovišete na sajmovima“, rekao je Kađano de Acevedo.

Najavljena ulaganja od strane Vlade

vinograd

Veselin Despotović: ″Pokrenuta nova inicijativa...″

Na panel diskusiji o važnosti marketinga, saznali smo i da državne institucije planiraju da ulože u vinsku industriju u Srbiji.

„Pokrenuta je nova inicijativa, od strane Vlade, za ulaganje i unapređenje vinskog sektora“, rekao je Veselin Despotović iz vinarije Despotika i predsednik Udruženja vinara Šumadije.

Leave a Reply

Your email address will not be published.