Socijalne mreže – obavezna reklama u poljoprivredi

LoboStudioHamburg, pixabay

 

Živimo u vremenu kada je informacija najvažniji resusrs, pa ko poseduje informaciju u njegovim rukama je i moć. U informatičkoj eri i sve različitijih socijalnih mreža, ako nemate fejsbuk profil ili instagram nalog – vi  ‘ne postojite’. Prema nekim istraživanjima, 41 odsto populacije u Srbiji koristi socijalne mreže. Međutim, društvene mreže ne uslovljavaju samo podelu vaših privatnih informacija. Iskoristite socijalne mreže kako bi poboljšali svoju poljoprivrednu proizvodnju i što je najvažnije privukli kupce i potencijalne partnere. Kako se socijalne mreže uklapaju sa današnjom poljoprivredom? Odgovor je – savršeno, trenutak nikad nije bio bolji! Poljoprivreda više nije izolovana delatnost i zapostavljena kad su trendovi u pitanju, već je njeno mesto na internetskom nebu više nego ikad aktuelno.

Kako bi reklamirali svoje poljoprivredne proizvode, na raspolaganju su vam: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest…Kako danas svako u svoje slobodno vreme, na putu do posla, na pauzi za obrok ili u popodnevnom odmoru najčešće ‘lista’ fejs, instragram i drugo, šansa da naiđe na vaš profil je vrlo verovatna. Najbolja stvar je što kod kreiranja naloga za ove socijalne mreže, ne morate dinar da uložite, a sami možete napraviti reklamu i raditi na popularnosti svojih proizvoda. Potrebno vam je samo malo kreativnosti, a mi vam dajemo predloge za besplatno reklamiranje.

Od svih socijalnih mreža, fejsbuk je najpopularniji i nemali broj njih ima kreirane strane (facebook page) sa imenom svojih proizvoda, gde možete videti fotografije, saznati cenu, opis ili sadržaj tog proizvoda koji se reklamira. U zavisnosti koja je vaša ciljna grupa, kako bi povećali potražnju vaših proizvoda, postavite postove vaše stranice u grupe čijim članovima bi vaši proizvodi ili usluge bili interesantni ili im na svom nalogu uputite konkretnu poruku.

Fejsbuk je jedno od boljih reklamnnih sredstava i primeri na koje sve načine možete povećati svoju prodaju uz pomoć ove socijalne mreže su nebrojeni.

Instagram je mreža koja se sastoji samo od postavljanja fotografija. Nije isključeno da na tim fotografijama može biti i ispisan tekst. Moć slike u svetu marketinga je vrlo jaka, tako da instragram je savršena platforma da okušate sreću i zaradite novac i verne pratioce. Vrlo dobra opcija jeste da možete na instagramu postavljati i svoje kratke video materijale i sliku priča; ko ste vi, šta pravite i nudite, tako da na interesantan i efektivan način zaintrigirate potencijalne pratioce, pa i kupce. Vrlo važna stavka, koji mnogi znaju da zapostave jesu ‘haštagovi’ (#). Kako izbacite koju sliku na instagram tako u opisu možete staviti tarabu sa opisom proizvoda (#kremsir ili #krem #sir).

LinkedIn je, za razliku od fejsbuka, više poslovna nego socijalna mreža, pa je idealan da odmah tu započenete potragu za svojim korisnicima. Na ovoj mreži kao i na gore pomenutima možete jednako postavljati svoje slike ili komentare, sa haštagovima ili bez, ali sa više informacija o Vama i vašem biznisu. Twitter nije toliko zastupljen kod nas u upotrebi među širom publikom, ali je njegova ekspanzija na pomolu, tako da u bliskoj budućnosti imajte i ovu socijalnu mrežu na umu sa kratkim ali efektivnim izjavama!

Najbolja medijska strategija koju stručnjaci zagovaraju jeste dobro poznavanje potreba svojih kupaca, gde se oni ‘kreću’ i kojim alatima možemo na najbolji mogući način privući njihovu pažnju. Budite stalno aktivni na svojim mrežama, izbacujte nove sadržaje, ne dozvolite da vas kupci zaborave – ali ne budite ni dosadni. Budite inovativni i u koraku sa vremenom i potrebama potrošača. Postavite se kao ‘najbolji izbor’ za svoje mušterije.

Leave a Reply

Your email address will not be published.